در راستای همکاری و تعاملات رسانه ای صورت گرفت؛
نشست مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ با سردبیر خبرگزاری حوزه
حوزه/ با هدف همکاری و تعاملات هرچه بیشتر در عرصه خبر و رسانه، مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با سردبیر خبرگزاری حوزه علمیه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، با هدف همکاری و تعاملات هرچه بیشتر در عرصه خبر و رسانه، حجت الاسلام محمدمهدی ابوالقاسمی مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با یوسف شعبانعلی سردبیر خبرگزاری حوزه دیدار و گفتگو کرد.
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ در ابتدای مطالب خود به تاریخچه فعالیت های این پایگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تارنمای بلاغ از سال 1393 به صورت رسمی و با هدف انعکاس اخبار معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و انتشار محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب، فعالیت های خود را آغاز نموده است.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت های 10ساله پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، در سال 1396 موفق به دریافت مجوز رسمی «پایگاه خبری» از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
حجت الاسلام ابوالقاسمی موفقیت پایگاه اطلاع رسانی بلاغ را حاصل رهنمودهای رسانه ای معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی دانست و بیان کرد: در طول فعالیت چند ساله این پایگاه، توجه ویژه و نگاه رسانه ای حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی موجب گردید تا فعالیت ها به صورت تخصصی و همه جانبه صورت پذیرد.
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ گفت: در عرصه تبلیغ و ملزومات آن، تارنمای بلاغ مبادرت به تهیه و انعکاس مواردی چون؛ «مصاحبه با مبلغان شاخص و گروه های تبلیغی فعال»، «انتقال تجارب تبلیغی»، «ویژه نامه مناسبت های ملی و مذهبی» همچنین «یادداشت های تبلیغی» نموده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به ظرفیت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این اداره کل در بیش از 60 رشته تخصصی، ارائه خدمات، حمایت و پشتیبانی از مبلغانی را برعهده دارد که غیر از تحصیلات مرسوم حوزوی دارای تحصیلات تخصصی اعم از حوزوی و دانشگاهی هستند.
حجت الاسلام ابوالقاسمی در ادامه افزود: مرکز آموزش های کاربردی از دیگر بخش های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بوده که سالانه دوره های متعددی با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی مبلغان و فعالان فرهنگی در سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می نماید. هم اکنون حدود 140 هزار دقیقه محتوای آموزشی مورد نیاز مبلغان و فعالان فرهنگی، در موضوعات مختلف تهیه و تدوین شده است.
رئیس دفتر معاونت و روابط عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: فصلنامه تبلیغی در قالب «ره توشه» از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای بهره مندی مبلغان از محتوای کاربردی می باشد. این بسته محتوایی، در ذیل سه عنوان : “فصلنامه ره توشه مبلغان”، “فصلنامه تبلیغ و خانواده” و ” فصلنامه تبلیغ و تقریب” در مناسبت های تبلیغی منتشر می گردد و محتوای منتشر شده به صورت مجازی در تارنمای بلاغ قابل مشاهده می باشد.
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری بیش از پیش با خبرگزاری حوزه، افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به ظرفیت های موجود، می تواند همکاری های لازم را در جهت گسترش چتر خبری در عرصه تبلیغ و فعالیت های مبلغان با طرح «مبلغ خبرنگار» و با تکیه بر توان گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، با خبرگزاری حوزه داشته باشد.
گفتنی است در ادامه این نشست، سردبیر خبرگزاری حوزه به بیان فعالیت های مختلف این مجموعه به 6زبان خارجی در زمینه های مختلف و مرتبط با حوزه های علمیه و طلاب، پرداخت و اظهار داشت: این خبرگزاری در عرصه «انعکاس اخبار فعالیت های تمامی نهاد های حوزوی» و «حضور فعال در تمامی شبکه های اجتماعی» مسئولیت تهیه خبر و اطلاع رسانی را بر عهده دارد.
وی در ادامه بر لزوم همکاری هر بیشتر بین مجموعه های خبری و رسانه ای حوزه و نهاد های تبلیغی تاکید کرد و گفت: خبرگزاری حوزه تمام تلاش خود را به منظور همکاری و تعامل با نهادهای تبلیغی و حوزوی به کار گرفته است. هم اکنون در زمینه همکاری مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی ارتباط مستمر با بخش های مختلف این مجموعه به خصوص پایگاه اطلاع رسانی بلاغ برقرار می باشد.
شعبانعلی بیان کرد: استفاده از «مصاحبه ها»، «ویژه نامه های مناسبتی»، «برنامه ها، همایش و نشست های تبلیغی» تهیه شده در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ از جمله عرصه های همکاری با این پایگاه اطلاع رسانی است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در زمینه برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری به صورت حضوری و مجازی ویژه مبلغان و گروه های تبلیغی و همچنین برگزاری نشست های مشترک رسانه ای و تعامل مشترک در رویدادها، گام های موثری برداریم.