جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مدرسه شهیدین

مدرسه شهیدین

برنامه اولیه این مدرسه در سال 1341 هجری شمسی توسط شهید آیت‌الله دکتر بهشتی با هم‌فکری تنی چند از علمای حوزه علمیه از جمله حضرات آیات: مشکینی، ربانی شیرازی، حائری تهرانی و قدوسی، تدوین و در مدرسه منتظریه ‌(حقانی) به اجرا گذاشته شد. از سال 1343 شهید آیت‌الله قدوسی شخصا مدیریت مدرسه و اجرای برنامه را بر عهده گرفت و از این رهگذر روح تازه‌ای در مدرسه دمیده شد.

در سال 1363 و در زمانی که حدود دو سال از شهادت شهیدان بهشتی و قدوسی می‌گذشت، به دلیل مشکلاتی که برای ادامه کار در ساختمان مدرسه منتظریه پیش آمد، به مکان دیگری منتقل شد و در سال‌های 1369 تا 1371 ساختمان فعلی و موجود مدرسه بنا گردید.

این مدرسه از جمله مشهورترین مدارس حوزه علمیه با ساختار جدید آموزشی است که از برخی ویژگی‌های منحصر به فرد برخوردار است. اهتمام به آموزش زبان­های عربی و انگلیسی به صورت کاملا حرفه­ای به طلاب، برنامه­های تبلیغی گروهی و بین­المللی، برگزاری مستمر و جدی طرح راه ­مطهر ویژه مطالعه و تامل در آثار شهید مطهری، دوره تخصصی فقه و اصول، توجه ویژه به امکانات و فعالیت­های ورزشی، فعالیت­های متعدد فوق برنامه از جمله اردوهای زیارتی و علمی و بازدید از مراکز از جمله برجستگی­های این مدرسه است. همکاری طلاب مدرسه در اداره امور مدرسه از جمله برنامه­های تربیتی و تحسین­برانگیز این مدرسه است.